/Strona apartamentów Forma Tatrica – case study

Jakiś czas temu zostaliśmy poproszeni o zaprojektowanie strony dla marki Forma Tatrica z Zakopanego. To położony w spokojnej okolicy obiekt działający na zasadach aparthotelu, który swoją ofertę kieruje do osób szukających miejsca innego niż większość pensjonatów i hoteli w Zakopanem.

Założenia projektu

Na podstawie dostarczonego briefu i key visuala stworzyliśmy stronę, która ma wyróżniać apartamenty spośród konkurencji. Większość stron obiektów hotelowych w Zakopanem wygląda podobnie – są oparte na szablonach, gdzie dominują kolory biały oraz beżowy mające sprawiać wrażenie luksusu. Najczęściej pojawiające się elementy graficzne to rozety i parzenice, które stanowią bezpośrednie odwołanie do góralskiej tradycji. Powielanie tych samych motywów sprawia, że hotele, pensjonaty i apartamenty stają się trudne do odróżnienia. Zależało nam na tym, żeby marka naszego klienta utkwiła w pamięci potencjalnych gości.

Koncepcja

Big idea, czyli najbardziej skondensowana myśl stojąca za marką, to połączenie natury i kultury – Goście otrzymują możliwość zarówno bliskiego obcowania z przyrodą, jak i kontaktu ze sztuką, która jest wpisana w DNA Zakopanego. To chcieliśmy pokazać w projekcie. Celowo zrezygnowaliśmy ze zdjęcia obiektów w nagłówku, żeby od samego początku wprowadzić użytkownika w świat marki Forma Tatrica. Motywem przewodnim są surowe zdjęcia gór, na które zostały nałożone jednolite plamy koloru. Grafiki zestawiliśmy z jednokolorowymi ilustracjami elementów fauny i flory Tatr. Wyraziste kolory oraz dynamiczne pociągnięcia pędzla podkreślają, że Zakopane to nie tylko piękna przyroda, ale również ważny ośrodek sztuki. Stronę ożywiają potrójne paralaksy, czyli efekty przesuwania się warstw grafiki względem siebie.

Dla łatwiejszej nawigacji po ofercie, każdy z 3 rodzajów apartamentów został oznaczony innym kolorem, który znalazł się również na odpowiedniej podstronie.

W zakładce „Lokalizacja”, poza tradycyjną mapą oraz wskazówkami dotyczącymi dojazdu, zamieściliśmy rysującą się wraz ze scrollowaniem ścieżkę, na której zaznaczone są ważne atrakcje turystyczne wraz z odległościami od apartamentów.

Autorem logotypu jest Dominik Piłat, a key visual został zaprojektowany przez Janusza Magońskiego.