/Aplikacja mobilna Benericetti – wirtualny lookbook dla włoskiego producenta skór

Jednym z projektów zrealizowanych w pracowni CTD było zaprojektowanie i wdrożenie aplikacji mobilnej dla naszego stałego klienta, marki Benericetti. Założona w 2004 roku przez Romano Benericetti międzynarodowa firma specjalizuje się w produkcji skór o unikalnych wzorach
i fakturach przy wykorzystaniu pionierskich technik garbarstwa. Benericetti prezentuje swoje kolekcje m. in. na targach Lineapelle w Londynie, Nowym Jorku i Mediolanie, zaopatrując w swoje produkty zarówno czołowe domy mody z sektora high fashion, jak i marki sieciowe oraz mniejsze firmy.

Założenia projektu 

 

Celem uruchomienia aplikacji było zapewnienie klientom Benericetti łatwego i szybkiego dostępu do aktualnej oferty, szczególnie do kolekcji uzupełniających czy produktów personalizowanych,
co do tej pory było utrudnione ze względu na sezonowość odbywających się targów. Aplikacja miała łączyć funkcje lookbooka ze sklepem internetowym. Sama marka charakteryzuje się nowatorskim podejściem do mocno zakorzenionego we włoskiej tradycji garbarstwa – Benericetti stawia na unowocześnienie  procesów produkcji i skupia się na przyszłości, zrywając
z konwencjonalną estetyką wyrobów skórzanych. Aplikacje mobilne, jak każdy punkt styku marki
z klientem, powinny pozostawać spójne z całą komunikacją i wynikać z tożsamości brandu, dlatego nie mieliśmy wątpliwości co do obranego kierunku.

Realizacja 

 

Podczas procesu projektowego zdecydowaliśmy się podkreślić różnorodne wzory skór. Wykorzystaliśmy ich strukturę i barwy, wysuwając je na pierwszy plan. Dobrej jakości zdjęcia
w dużej rozdzielczości oddają rzeczywisty wygląd materiałów. Dodatkowo wprowadziliśmy wizualizacje (custom), dzięki którym można zobaczyć na żywo dane wykończenie na konkretnym rodzaju obuwia czy galanterii. Zastosowana w aplikacji mobilnej typografia wynika z identyfikacji wizualnej Benericetti (font Sakkal Majalla). Prosty, bezszeryfowy krój pisma zwraca uwagę na nowoczesność i pozwala marce wyróżnić się na tle branży, gdzie większość konkurencji opiera swoją komunikację o tradycję i rzemiosło.

Znaczenie aplikacji mobilnych 

 

Aplikacje mobilne stają się coraz popularniejsze. Projekt na smartfony czy tablety różni się
w swoich założeniach od projektu tradycyjnej strony www. W dobie błyskawicznego rozwoju technologicznego każda marka jest niemal zmuszona do posiadania swojej strony internetowej. Kiedyś witryny pełniły głównie funkcję informacyjną, teraz są dowodem na istnienie danej firmy.
W przypadku największych brandów (np. odzieżowych, jak Zara czy H&M) oferta produktowa jest prezentowana równolegle w formacie aplikacji, gdzie jej przeglądanie jest po prostu wygodniejsze dla współczesnego użytkownika. Komputer staje się narzędziem zarezerwowanym dla pracy, podczas gdy smartfon czy tablet kojarzy się z rozrywką i wolnym czasem, gwarantując łatwy dostęp do interesujących nas treści. Aplikacje mobilne zorientowane na potrzeby użytkownika
(user experience) optymalizują proces dokonywania zakupów i są kluczowym kanałem dotarcia do klienta dla rozwijających się marek.

NewSpringArancio
Cocco20_cover
CobraStar




4
3
2
1

Lookbook i sesja zdjęciowa dla Benericetti


Benericetti_lookbook_mustang
Benericetti_lookbook_sirigum
Benericetti_lookbook_led
Benericetti_lookbook_helenablack