/Otulina – naming i projekt identyfikacji wizualnej

Ostatnio w pracowni CTD zrealizowaliśmy kolejny projekt dla otwierającego się biznesu. Tym razem na warsztat wzięliśmy studio architektury wnętrz. Panie i Panowie – z dumą przedstawiamy Otulinę.

Naming

Chcieliśmy, żeby nazwa kojarzyła się z uczuciem, jakie towarzyszy przebywaniu we wnętrzu, w którym czujemy się dobrze. Pozbawiony polskich znaków wyraz jest łatwy do wymówienia po polsku i w innych językach, brzmi wdzięcznie i miękko. Otulina to forma, która ma zabezpieczać, otulać, chronić.

Znaczenia:

→ warstwa betonu od krawędzi elementu żelbetowego bądź sprężonego do krawędzi zbrojenia;

→ okrywa roślin ogrodowych mająca zabezpieczyć je przed zimnem;

→ wydzielony obszar ochronny wokół chronionego przyrodniczo terenu (zazwyczaj parków narodowych i krajobrazowych).

“Otulina” nawiązuje do budownictwa i architektury, ochorony i poczucia bezpieczeństwa oraz ciepła. Jest więc wszystkim tym, czym jest dom
i przytulne wnętrze.

Logo

Typograficzny logotyp odnosi się do znaczeń wynikających z nazwy, która została zamknięta w owalnym kształcie. Font, któego użyliśmy w logo to Pacifico. Miękkia linia typografii jest na tyle mocna, że zdecydowaliśmy się zestawić ją z prostym fontem równoważącym całość. Wybraliśmy czytelną, nieprzekombinowaną Sofię Pro. Kolor leżący pomiędzy niebieskim i fioletowym nie jest agresywny ze względu na zmniejszone nasycenie, jednak na tyle wyraźny, że dobrze kontrastuje z bielą.