2020
Kategoria:
Branding, Social Media
/O projekcie
Oto nasze spojrzenie na rebranding GAJEK, rodzinnej pracowni ślubnej z Wrocławia. Przez ponad 30 lat pracowała jako projektantka i producentka ręcznie szytych sukien ślubnych oraz dodatków, na czele z p. Agatą Gajek. Wymyśliliśmy nową wersję. Zmiana identyfikacji wizualnej była kluczową częścią transformacji studia i nie mogliśmy być szczęśliwsi, mogąc być jej częścią.

/Wyzwanie
Pracownia cieszy się dużym uznaniem klientów, wieloletnią tradycją krawiecką i wieloletnim doświadczeniem w tej dziedzinie. Wiedzieliśmy, że tych aktywów nie da się zgubić, były też bardzo ważne dla właścicielki, pani Agaty. Z drugiej strony marka potrzebowała odświeżenia i nowocześniejszej komunikacji, aby sprostać zmieniającym się oczekiwaniom klientów. Wyzwaniem było sprostanie wizjom dwóch pokoleń i skompromitowanie ich nieco odmiennych opinii przy zachowaniu silnej
i spójnej tożsamości marki.

/Koncept
Odtąd persona GAJEK to nowoczesna, miejska panna młoda, która wie, czego chce. Panna młoda, która jest świadoma trendów i potrzebuje miejsca, w którym będzie mogła się zrelaksować, usłyszeć i zrozumieć.
Chcieliśmy, aby był prosty, ale wyrafinowany, z łatwością wytrzymał próbę czasu. Zrezygnowaliśmy z oczywistych symboli i motywów nadużywanych przez branżę ślubną, co nadaje marce nowoczesny charakter i wyróżnia ją na tle innych pracowni.
Projekt musiał ucieleśniać wartości pielęgnacyjne GAJEK: tradycję, kunszt, wiedzę, zaangażowanie i empatię.

/Branding: wyniki
W duchu „mniej znaczy więcej” monochromatyczne logo zostało oparte na typografii. Takie działanie nie tylko prezentuje nazwę marki i datę otwarcia, ale także nawiązuje do jej tradycji. Czyste, symetryczne linie i równe odstępy równoważą wagę czcionki.
Branding studia nie krzyczy „wesele”, ale marzy o prostocie i elegancji panny młodej. Na identyfikację wizualną składa się znak firmowy w 3 wersjach, typografia oraz paleta kolorów. Dominującym kolorem jest ciemnoniebieski, uzupełniony masywną zielenią i delikatną lawendą.







