Blog

Projekt marki dla gabinetu akupunktury

FacebookTwitter

Niedawno mieliśmy przyjemność pracować nad szczególnie ciekawym dla nas projektem. Zostaliśmy poproszeni o stworzenie marki dla otwierającego się gabinetu akupunktury. Lubimy nietypowe zlecenia, w których klienci zdają się na naszą wiedzę i opinię, zostawiając szerokie pole do działania. Poznajcie ACÜ!

Założenia projektu

 

Analizując komunikację marek związanych z akupunturą zdaliśmy sobie sprawę, że opiera się ona o dwie główne narracje. Większość gabinetów nawiązuje do medycyny chińskiej i wszystkiego, co kojarzy się z kulturą dalekiego wschodu i orientem. W identyfikacjach gabinetów roi się od symbolu yin i yang, liści bambusa czy znaków z chińskiego alfabetu. Dominujące kategorie komunikacyjne to tradycja, medycyna chińska, i metody stosowane od wieków. Drugą wiodącą tendencją jest komunikacja oparta na medycynie naturalnej. Zdrowie jest tutaj przedstawiane jako dobrostan, a akupunktura ma prowadzić do osiągnięcia wewnętrznego spokoju. Przeważa kolor zielony oraz nawiązujące do ziołolecznictwa motywy roślinne. Komunikacja jest budowana na silnym trendzie “zdrowego stylu życia”.

 

 

Zależało nam na tym, żeby przedstawić akupunkturę jako pełnoprawną dziedzinę medycyny, która jest uznawana w większości krajów Unii Europejskiej i traktowana rónorzędnie z innymi specjalizacjami. Naszym celem było zerwanie ze stereotypem niepotwierdzonej metody leczenia
z pogranicza paramedycyny. Chcieliśmy podkreślić profesjonalizm, ugruntowanie w medycynie akademickiej potwierdzone badaniami naukowymi
i nowoczesność, żeby wzbudzić zaufanie przyszłych pacjetów.

 

 

Naming

 

Proste 3 litery nazwy ACÜ nawiązują do słowa „akupunktura”. Ostatnia została wzbogacona o umlaut zaczerpnięty z języka niemieckiego, w której kropki nawiązują do główek igieł.

 

 

Koncepcja

 

Projekt logo opiera się na powieleniu punktów występujących w samej nazwie, które bezpośrednio kojarzą się z miejscami wkłuwania igieł i ich wzajemnym układem. Rytmiczne ułożenie kropek zapewnia poczucie harmonii i spokoju. Dobrana kolorystyka subtelnie nawiązuje do medycyny, wzmacniając pożądane konotacje, bez dosłownych odwołań. Prosty w formie sygnet podkreśla profesjonalizm i odcina od wizerunku akupunktury jako zabiegów w medycynie chińskiej. Zależało nam na tym, żeby całość sprawiała wrażenie czystej i eleganckiej, ale bez zbędnego zadęcia