/Branding dla Grupy Zawiercie — case study

Grupa Zawiercie to marka parasolowa łącząca firmy z branży metalurgicznej na Południu Polski. Jej członkowie wspólnie stanowią jednego
z największych dostawców odlewów i komponentów w kraju, eksportującego do Europy, Azji, Afryki i obu Ameryk. W związku z powstaniem Grupy zostaliśmy poproszeni o branding nowej marki oraz wchodzących w jej skład spółek, a także uspójnienie ich komunikacji i zaprojektowanie stron internetowych.

 

Założenia projektu

Naszym pierwszym wyzwaniem było stworzenie systemu identyfikacji wizualnej dla Grupy Zawiercie i firm wchodzących w jej skład. Zależało nam na tym, żeby zachować charakter niezależnych podmiotów przy jednoczesnym podkreśleniu ich wspólnych celów biznesowych i wizerunkowych. Projekt miał odzwierciedlać dalekowzroczność, elastyczność i umiejętność dostosowania do wymagań zmieniającego się rynku.

 

Idea

Charakter każdej z firm wpływa na wizerunek całej Grupy i wszystkie są niezbędne do jej funkcjonowania, podobnie jak poszczególne pierwiastki budują związek chemiczny. W przemyśle metalurgicznym stosuje się wiele różnych substancji. Wykorzystaliśmy to skojarzenie do rozróżnienia identyfikacji poszczególnych spółek z jednej strony, z drugiej — do spięcia ich wizualnie w Grupę Zawiercie.

 

System identyfikacji wizualnej

Zaprojektowane logotypy wykorzystują abstrakcyjne kształty przypominające substancje chemiczne w powiększeniu mikroskopowym i opatrzone są symbolami inspirowanymi tablicą Mendelejewa. Firmy należące do Grupy mają ponad 70-letnią tradycję. Zdecydowaliśmy się na użycie prostego, bezszeryfowego fontu Clan Pro, żeby stworzyć skojarzenie z nowoczesnością. Każda firma została obrandowana oddzielnym logotypem odnoszącym do obszaru, w którym się specjalizuje.

Grupa Zawiercie
Sygnet marki parasolowej to zaokrąglony, abstrakcyjny kształt, modyfikowany przy tworzeniu logotypów poszczególnych spółek.

Andoria
Specjalizuje się w produkcji silników wysokoprężnych, odlewach motoryzacyjnych i obróbce mechanicznej. Inspiracją do jego powstania był wygląd żelaza w powiększeniu mikroskopowym.

EE Odlewnia Zawiercie
Symbol przywodzi na myśl wygląd i temperaturę roztopionego metalu. Zaokrąglone brzegi imitują płynną formę używanej substancji.

Kuźnia Jawor
Zimne, ostre brzegi przypominają aluminium w dużym powiększeniu. Konotacja kuźni z gorącem nasuwa się sama, i została przedstawiona jako pomarańczowe wnętrze bryły.



Webdesign

Ważnym elementem komunikacji jest oczywiście strona internetowa Grupy Zawiercie. Zawiera podstawowe informacje o celu jej powstania, obszarach działalności oraz partnerach. Bezpośrednio przenosi do stron poszczególnych marek członkowskich, mocniej sprofilowanych
i rozbudowanych. Wszystkie projekty bazują na tej samej architekturze i są utrzymane w minimalistycznej estetyce, dla najlepszego wyeksponowania produktu.

Web 1920 – 3
Web 1920 – 2
Web 1920 – 1

Strona internetowa EE Odlewni Zawiercie jest bardziej złożona. Prezentuje więcej informacji dotyczących historii, działalności i oferty przedsiębiorstwa, a także jest połączona ze sklepem internetowym. 



Nowy system identyfikacji wizualnej został przełożony także na akcydensy, katalogi produktowe, tablice informacyjne w siedzibach firm czy materiały promocyjne. Podobnie samochody należące do członków Grupy, które także zyskały nową odsłonę.










10