Rok:
2020

Kategoria:
Branding, Identyfikacja wizualna, Strategia

/Winnica Silesian

Gdy tylko poznaliśmy założycieli Winnicy Silesian oraz spróbowaliśmy ich doskonałego pomarańczowego Roter Rieslinga, wiedzieliśmy, że ten projekt będzie czymś więcej. Z dumą i radością prezentujemy efekt naszej pracy nad brandingiem wina i winnicy.

 

/O firmie

Silesian to firma rodzinna. Właściciele mają długą tradycję hodowli koni śląskich, która sięga pięciu pokoleń wstecz i stanowi istotną część ich życia i historii. Siedziba winiarni mieści się w ich posiadłości (obok stajni) położonej w idyllicznym krajobrazie Dolnego Śląska. Region ten ma długą historię winiarstwa, która, zapomniana na jakiś czas, teraz powraca.

 

/Wyzwanie i design

Przyglądając się bliżej rynkowi polskich win widać, że są one bardzo podobne pod względem komunikacji i designu etykiet. Większość z nich odwołuje się do oczywistych konotacji z samym winem i jest różnorodną interpretacją liści, winogron, symboli heraldycznych i natury. Wyzwaniem było stworzenie koncepcji, która wyróżniałaby się na tle innych marek. Ponadto z naszych badań wynikało, że polscy klienci wciąż nieco obawiają się dobrych jakościowo win, ze względu na wysokie bariery wejścia w świat degustacji wina.

 

/Big idea

Chcieliśmy uchwycić nowoczesnego i tradycyjnego ducha marki, reprezentowanego przez 3 pokolenia, które za nią stoją. Silesian wywodzi się z historii i dziedzictwa, a jednocześnie jest to produkt szyty na miarę dzisiejszych trendów w projektowaniu graficznym oraz samej komunikacji, zachowując idealną równowagę między starym a nowym. Dobre wino nie jest przeznaczone tylko dla koneserów i sommelierów, ale może być spożywane i doceniane przez każdego.

 

/Projekt

Odpowiadaliśmy za projekt Identyfikacji Wizualnej, Designu etykiet, stworzeniem Key Visuala marki, wytycznych do strategii oraz komunikacji. Enjoy